Hei.
Har en EXP elmotor på over 9KW som driver en gasskompressor i Sone 2. Har problemer under oppstart av denne at vi mister overtrykket i kapslingen i noen få sekunder som da gjør at purgeunit tripper. En løsning vi har funnet er enten og klemme på slangen som går inn i kapslingen eller koble ut leder for trippsignalet når vi starter opp motor, for så og justere timer på purgeunit til 1 minutt for og få den "ready" igjen før vi slipper slange eller kobler inn igjen kabel til tripp signalet.
Det jeg lurer på er dette en "lovlig" måte og løse en slik utfordring? Etter mitt hode når en kobler ut denne ledningen for tripp signalet, så vil jo maskinen kunne gå videre uten overtrykk i sone. Noe som betyr at dersom vi får skade på kabel en eller annen plass, så vil det ikke være fail safe.
I tillegg står det i manualen til denne unit at den har 2 kontakt sett som skal kobles i serie for trip, vår er ikke det, men er dette et krav også?
Kurset gir deg nødvendig kunnskap om elektriske installasjoner i eksplosjonsfarlige områder, slik at du kan foreta installasjoner og utføre vedlikehold på en sikker måte. Les mer.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem?
Logg inn
Du har for øyeblikket ikke mulighet til å poste innlegg.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.