Forumleder,
Vi har ett produkt vi har tatt fram som består utelukkende av divserse tredjepartskomponenter med tilhørende komponent- eller systemsertifikat. Produktet (sammenstilt enhet) har vi vårt eget sertifikat på. Siden produktet består av rundt 10 Ex komponenter så er det mye som skal vedlikeholdes på sertifiseringen og utfordringen vi spesielt har er at produsentene av komponentene etter hvert oppdaterer eller bytter ut sertifikatene. Siden vårt produkt er sertifisert med det innholdet vi har spesifisert og med de tilhørende sertifikatene, hvordan kan vi best mulig forholde oss til slike oppdateringer? Dersom en produsent bytter til ett nytt sertifikat (ny sertifikatreferanse) og de ikke leverer denne komponenten med det gamle sertifikatet lengre, så må vel vi oppdatere vårt sertifikat (evt. bare en papiroppdatering av underlaget til sertifiseringsinstans) også?
Mvh,
Eric
Kurset gir deg nødvendig kunnskap om elektriske installasjoner i eksplosjonsfarlige områder, slik at du kan foreta installasjoner og utføre vedlikehold på en sikker måte. Les mer.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem?
Logg inn
Du har for øyeblikket ikke mulighet til å poste innlegg.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.