Er det noe krav til hvilken type jordfeilvarsling som blir brukt om bord i skip? Var om bord i en båt for å utbedre noen avvik etter en DSB kontroll.
Kommentar fra DSB:
"Det må kontrolleres hvilket system jordfeilvarslingen om bord benytter. Er sumstrømprinsippet benyttet, så vil ikke dette fungere om bord i skip. I så tilfelle må en bytte jordfeilovervåkingen"
Er montert en jordfeilovervåking av type RH99M el.nr:1609910. Denne jordfeilvakten benytter seg av en sumstrømtrafo.
Sliter med å forstå hvorfor en ikke kan benytte seg av sumstrømtrafo om bord, da det er 230V IT nett om bord. Mener også å ha vært borti at sumstrømprinsippet er brukt i andre skip jeg har vært om bord i.
Kurs for elektrikere, automatikere, ingeniører og annet personell som arbeider med eller prosjekterer elektriske anlegg offshore. Les mer.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem?
Logg inn
Du har for øyeblikket ikke mulighet til å poste innlegg.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.